مقایسه سونا خشک و سونا بخار

مقایسه سونا خشک و سونا بخار

 مقایسه سونا خشک و سونا بخار

نکاتی درمورد مقایسه سونا خشک و سونا بخار را بخوانید!

دمای معمول 150 تا 195 درجه فارنهایت (66 تا 91 درجه سانتیگراد) است. بیش از 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) حدود 100 تا 110 درجه فارنهایت (38 تا 43 درجه سانتیگراد)

مدت اقامت توصیه شده به میزان راحتی شما یا در هر زمان در کل 5 تا 10 دقیقه یا در هر بخش با وقفه های خنک کننده بین سطح راحتی و کمتر از 15 دقیقه

اگرچه آنها اغلب به دلایل مشابه به خصوص پس از یک تمرین یا یک روز پرتنش مورد استفاده قرار می گیرند ، اما مزایای استفاده از اتاق بخار بر اساس تفاوت آنها کمی متفاوت است.

سونا چیست؟

هزاران سال است که از سونا در اسکاندیناوی استفاده می شود. از نظر تاریخی ، سونا به عنوان گودالهای خاکی پوشانده شده از پوست حیوانات که به سوناهای سنتی تبدیل می شوند ، در آنجا چوب در اجاق گاز ، با دودکش یا بدون آن می سوزد ، شروع می شود.

در بالای اجاق گاز یک سبد سنگ وجود دارد که می توان در آن آب ریخت تا “بخوبی” یا بخار آب افزایش یابد و سونا مرطوبتر شود.

امروزه انواع مختلفی از سونا استفاده می شود و رایج ترین آنها:

سوختن چوب. از اجاق گاز برای گرم کردن سنگ های سونا استفاده می شود و به شما امکان می دهد درجه حرارت را بالا نگه دارید.

برقی این ها به لطف بخاری های برقی راحت ، ایمن و با کاربرد آسان امروزه سوناهایی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

فرو سرخ. سونا مادون قرمز به جای گرم کردن هوای اطراف خود ، گرما را تابش می دهد که بدن شما را مستقیماً گرم می کند. گرچه این از نظر فنی یک سونا سنتی نیست ، اما در دماهای پایین مزایای مشابهی دارد.

دود. اجاق گاز مشابه سونا با سوزاندن چوب ، چوبی را می سوزاند که باعث گرم شدن هوا و همچنین سنگ های بالای اجاق گاز می شود.

با این حال ، سونا دودکش دودکش ندارد. پس از گرم شدن سونا ، دود خارج می شود و در حالی که گرما باقی می ماند درب بسته می شود.

نکاتی برای استفاده از سونا

اگر می خواهید در سالن بدنسازی از سونا بخار یا سونا خشک استفاده کنید ، مطمئن شوید که می توانید چه انتظاری داشته باشید.

سونا های عمومی اغلب قوانین مختلفی در مورد استفاده دارند. در حالی که آنها به طور معمول از لباس برهنه لذت می برند ، قبل از لخت شدن در محل زندگی خود چیزی را ببینید که طبیعی است. این موارد را در ذهن داشته باشید:

قبل از رفتن بدانید. قوانین و انتظارات را در مکان سونا که بازدید می کنید بیاموزید.

اول دوش بگیرید. شما می خواهید قبل از جست و خیز در سونا به عنوان یک حسن نیت متداول ، دوش سریع بگیرید و خود را در یک حوله بپیچید. برخی از افراد این راحت تر از لباس شنا را می دانند

فضا را به اشتراک بگذارید. نزدیک ترین سنگ به بالای اجاق گاز نشسته اید؟ در سونا فنلاندی ، به این معنی است که از شما انتظار می رود به طور دوره ای کمی آب به آنها بپاشید تا بخار بیشتری آزاد شود. اگر مطمئن نیستید که چه کاری یا چند بار انجام دهید ، به سادگی بپرسید.

بشویید و تکرار کنید. پس از استفاده از سونا ، کاربران باتجربه توصیه می کنند قبل از مراجعه به جلسه دیگری ، دوش آب سرد یا غوطه ور شدن در هر قسمت آب یخ زده داشته باشید.

راحت باشید و هیدراته بمانید. اگر برای دور دوم آماده یا راحت نیستید ، دوش نهایی بگیرید و حتماً مقدار زیادی آب بنوشید.

قانون شماره 1 برای بازدید از سونا و اتاق بخار یکسان است – همیشه قبل از آن دوش بگیرید. فراتر از آن؟ به نحوه رفتار افراد دیگر توجه کنید تا درک کنید چه چیزی در آن مکان خاص مناسب است. و آوردن حوله برای نشستن نیز مودبانه است.

 

محدودیت ها و خطرات استفاده از اتاق بخار

اتاق های بخار فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارند، اما اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید می توانند مضر باشند. ماندن در اتاق بخار برای بیش از 15 دقیقه می تواند آب بدن شما را کم کند.

اتاق های بخار همچنین می توانند میزبان میکروب های دیگران باشند. بخار آنقدر داغ نیست که برخی از انواع باکتری ها را از بین ببرد و گرما حتی ممکن است تعداد باکتری ها را افزایش دهد.

اتاق های بخار به تنهایی نمی توانند شرایط جدی را درمان کنند. و در حالی که آنها می توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند و ورزش شما را موثرتر کنند، اتاق های بخار جایگزینی برای ورزش نیستند. اگر باردار هستید، نقص ایمنی دارید، یا در دوران نقاهت پس از جراحی هستید، تا زمانی که پزشک خود را کاملاً روشن نکنید، از اتاق بخار و سونا خودداری کنید.

خط آخر

یکی از مهمترین مواردی که هنگام استفاده از سونا مقایسه سونا خشک و سونا بخار یا اتاق بخار باید بخاطر بسپارید ، آرام ماندن آن است.

در حالی که سونا به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود و دارای مزایای بالقوه سلامتی است ، جلوگیری از کمبود آب بدن مهم است. و به یاد داشته باشید ، احساس شما و واکنش بدن شما در برابر گرما می تواند هر بار متفاوت باشد.

سعی نکنید از سونا برای کاهش وزن استفاده کنید ، که در درجه اول کاهش آب است. حتما قبل و بعد از استفاده از سونا آب بنوشید. اگر نگران هستید ، قبل از بازدید از سونا با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

برای راهنمایی ، پاسخ به هر گونه سوال و راهنمایی در مورد آنچه در آنجا انتظار دارید با کارمندان در محل سونا صحبت کنید. اگر باردار هستید قبل از استفاده از سونا با پزشک خود مشورت کنید.

در پایان ، بازدید از سونا باید یک تجربه دلپذیر و جوان کننده باشد. به یاد داشته باشید که آرام باشید ، نفس عمیق بکشید و لذت ببرید.

آرامش در سونا می تواند به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند

گذراندن وقت در یک سونا خشک فقط احساس خوبی ندارد بلکه ممکن است برای قلب شما نیز مفید باشد.

طبق یک مطالعه جدید ، سفر به سونا ممکن است به قلب شما کمک کند. گتی ایماژ

مطالعه جدید محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان داد که افراد بدون توجه به جنسیت ، از استحمام سونا مزایای اصلی سلامتی می برند.

مطالعات قبلی تا حد زیادی مزایای فقط مردان را بررسی می کرد.

Tanjaniina Laukkanen ، کارشناسی ارشد ، اولین نویسنده مطالعه ، گفت: “ما در مردان و زنان کاهش خطر وقایع قلبی عروقی را پیدا کرده ایم ،” ما قبلاً این اطلاعات را نداشتیم. “

Laukkanen و تیم او نتایج مطالعه خود را در مجله BMC Medicine منتشر کردند.

مقایسه سونا خشک و سونا بخار

آنچه در این مطالعه یافت شد

محققان دریافتند که حمامهای مکرر سونا با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی کشنده (CVD) (مانند حمله قلبی و سکته مغزی) و مرگ و میر ناشی از آن همراه است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که چرا سونا با این فواید سلامتی ارتباط دارد.

محققان از مطالعه قبلی مبتنی بر جمعیت بیماری قلبی در فنلاند ، مطالعه بیماری ایسکمیک قلبی Kuopio (KIHD) به عنوان مبنای کار خود استفاده کردند.

آنها با استفاده از مطالعه KIHD ، وقایع بیماری های قلبی عروقی را در میان گروهی از هزار و 688 شرکت کننده ، چه زن و چه مرد ، از 53 تا 74 سال بررسی کردند.

اعضای گروه در ابتدا بین سالهای 1998 و 2001 مورد معاینه قرار گرفتند ، و از آن زمان به بعد ویزیتهای منظم انجام شد.

از شرکت کنندگان خواسته شد که عادتهای استحمام خود را در سونا ، از جمله تعداد دفعات (بار در هفته) ، مدت زمان هر سونا و دمای اتاق سونا ، گزارش دهند. محققان بسته به دفعات سونا ، شرکت کنندگان را به یکی از سه گروه تقسیم کردند: یک بار در هفته ، دو تا سه بار در هفته و چهار تا هفت بار در هفته.

در مجموع 181 رویداد کشنده CVD طی تقریباً 15 سال پیگیری رخ داده است – و هرچه افراد بیشتر از سونا استفاده می کنند ، احتمال مرگ آنها کمتر است.

کمترین خطر مرگ و میر ناشی از CVD در گروهی بود که هفته ای چهار تا هفت بار از سونا استفاده می کردند. گروهی که هر هفته فقط یک حمام سونا می کردند تقریباً چهار برابر بیشتر از کاربران مکرر درگذشتند.

کسانی که تمایل به سونا طولانی تر دارند (45 دقیقه یا بیشتر در هر جلسه ، در مقایسه با 15 دقیقه یا کمتر) نیز نتایج بهتری را از نظر مرگ و میر ناشی از CVD نشان دادند.

دکتر سیندی گرینس ، رئیس قلب و عروق در دانشکده پزشکی زاکر در هافسترا / نورثول ، نیو یورک

“شناخته شده است که گرما درمانی برای بسیاری از سیستم های مختلف بدن ما مفید است. در حقیقت ، دلیل ایجاد تب این است که گرما به بدن اجازه می دهد تا بهتر با عفونت مبارزه کند. “

علاوه بر این ، این مطالعه چالش هایی را برای مخاطبان آمریکایی ایجاد می کند. در فنلاند ، استحمام سونا فعالیتی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر فرهنگی قابل توجه است.

گفته می شود که ملت شمال اروپا به اندازه دستگاه های تلویزیونی سونا دارد – حدود 3.3 میلیون نفر از آنها در کشوری فقط 5/5 میلیون نفر سونا دارند.

در ایالات متحده ، ممکن است در سالن بدنسازی یا آبگرم روزانه یک سونا خشک پیدا کنید ، اما مطمئناً برای اکثر خانوارها یک مکان معمول نیست.

گرینز گفت: “بیشترین سود در افرادی مشاهده شد که بسیار سونا (چهار تا هفت بار در هفته) مصرف می کنند ، فرکانسی که بعید به نظر می رسد آمریکایی ها به آن دست یابند.”

در گرما ایمن بمانید

 هنگام ورود به سونا ، احتمالاً هشداری برای افراد دارای مشکلات قلبی مشاهده خواهید کرد.

در مقایسه سونا خشک و سونا بخار می توان گفت که به طور کلی سونا برای افراد بیمار ایمن نیست ، افرادی که قبلاً حمله قلبی یا بیماری قلبی عروقی داشته اند ، باید با پزشک خود در مورد استحمام سونا صحبت کنند.

بر خلاف این هشدارها در ایالات متحده ، همانطور که این تحقیقات قبلی نشان می دهد ، سونا در واقع برای بسیاری از افراد با مشکلات قلبی مفید است.

برای ایمنی خود ، توصیه های زیر را هنگام استفاده از سونا به خاطر داشته باشید:

قبل یا حین استفاده از آن الکل مصرف نکنید.

حتماً هیدراته بمانید و با خود آب بیاورید.

گرمای ناشی از سونا می تواند فشار خون را کاهش داده و باعث سرگیجه به خصوص هنگام ایستادن شود. همیشه به آرامی بایستید و از محیط پیرامون خود آگاه باشید. 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی درمورد مقایسه سونا خشک و سونا بخار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که مطالب برای شا مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط: سونای خانگی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *