سونا خشک چقدر کالری می سوزاند؟

سونا خشک چقدر کالری می سوزاند ؟

در سونا خشک چقدر کالری می سوزانید؟

کاهش وزن و لاغری یکی از چالش های همیشگی انسان ها بوده است. شاید برای شما هم سوال شده باشد که سونا خشک چقدر کالری می سوزاند ؟ علاقه انسان ها به تناسب اندام همواره باعث شده اطلاعات زیادی در این حوزه تحریف شود یا بر اساس مستندات غیر علمی منتشر شود.

استفاده از سونا خشک و گذراندن وقت در سونا بسیار لذت بخش است و فواید برای بدن دارد. اما برخی از مقاله بسیار مبالغه می کنند که چقدر می توان در سونا خشک کالری سوزاند. حتی برخی از افراد ادعا می کنند که در یک جلسه 30 دقیقه ای سونا بین 300 تا 1000 کالری سوزانده می شود.

به راستی چقدر کالری سوزانده می شود ؟ آیا واقعا استفاده از سونا خشک بر کاهش وزن تاثیر گذار است؟ آیا استفاده منظم از سونا راه حلی برای کاهش وزن و لاغری است؟

در این مقاله قصد داریم تا به مقدار کالری که می توان در هر جلسه سونا خشک سوزاند، بپردازیم.

سونا خشک چیست؟

سونا خشک اتاق کوچکی است که دما آن بین 70 تا 100 درجه است. گرمایی دلپذیر که سبب می شود ذهن و بدن شما آرام گیرد. سوناهای خشک خانگی معمولا دو یا سه نفره و یا شش نفره هستند. اما سوناهای استخر ها یا باشگاه های ورزشی برای تعداد بیشتری مانند 15 نفره ساخته می شوند.

سوناهای دائمی از چوب و سنگ ساخته می شود. اما انواع سونا خشک پرتابل نیز وجود دارد که می تواند در خانه یا فضاهای باز استفاده کرد. حال سوال اصلی اینجاست که واقعا سونا خشک چقدر کالری می سوزاند ؟

برای مطالعه بیشتر »سونا خشک

سونا چقدر کالری می سوزاند؟

بحث های زیادی درباره ی این سوال وجود دارد که یک سونا چقدر کالری می تواند بسوزاند ؟ امروزه، افراد بیشتری به سونا می‌روند تا از مزایای آن استفاده کنند و امیدوارند وزن شان را کاهش دهند. بهتر است بدانید اگر بخواهید در یک دوره طولانی وزن تان را کاهش دهید یا یک دوره کوتاه اندکی از وزن خود را کم کنید، ممکن است این روش برای شما چندان تاثیرگذار نباشد. شاید بپرسید چرا؟ بهتر است بدانید که در سونا کالری می سوزانید، اما این مقدار آنقدر زیاد نیست که سبب کاهش وزن شود.

در واقع سونا دمای بدن شما را بالا می برد و سبب تعریق شما می شود. با این کار ضربان قلب تان افزایش پیدا می کند، در نتیجه گردش خون شما تسریع پیدا می کند. در واقع هنگامی که در سونا هستید، بدن شما برای حفظ دمای طبیعی و هموستاتیک خود تلاش می کند. این مشابه اتفاقی است که به هنگام ورزش کردن اتفاق می افتد و در نتیجه کمی چربی می سوزانید و همچنین طی فرآیند تعریق مقداری از وزن بدنتان را از دست خواهید داد.

نکته اصلی که بایستی به آن توجه کنید این است که شما در سونا در حالت نشسته قرار میگیرید و فعالیت خاصی ندارید. در این حالت مشابه حالت های مختلف مانند خوابیدن یا نشستن در حالت بدنی و یا … که ارگان های مختلف بدن کار خود را انجام می دهند و کالری می سوزانند، در سونا خشک نیز کالری می سوزانید اما کمی بیشتر.

سونا خشک چقدر کالری می سوزاند ؟

واقعا سونا خشک چقدر کالری میسوزاند؟ چگونه آن را محاسبه کنیم؟

استفاده از فرمولی که به شما کمک می کند تعیین کنید سونا خشک چقدر کالری میسوزاند، بسیار آسان است. ابتدا مدت زمانی که از سونا استفاده می کنید را مشخص کنید. سپس مقدار کالری که به هنگام نشستن می سوزانید را در 2 یا 1.5 ضرب کنید، مقدار کالری که در سونا می سوزانید به دست می آید.

به طور مثال :

در یک مثال، یک زن متوسط با وزن 75 کیلوگرم در حالی که بی حرکت می نشیند، در مدت 30 دقیقه 55 کالری می سوزاند. اگر این عدد را در 1.5 ضرب کنید، اگر این مدت در سونا باشد، 82 کالری می سوزاند.

علاوه بر این نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که زمانی که در سونا نشسته اید، ممکن است مقداری کالری بسوزانید، اما هیچ عضله ای را به دست نمی آورید. در اغلب موارد، شما فقط وزن آب را از دست می دهید. بنابراین، در حالی که سونا مطمئناً لذت بخش است، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است که واقعاً ورزش کنید.

نکته جذابی که وجود دارد، سونا این قدرت را دارد که کاهش وزن و کالری سوزانده شده را زمانی که فرد ورزش را با سونا ترکیب می کند، تاثیر آن را افزایش دهد.

آیا می توان در سونا یا اتاق بخار وزن کم کرد؟

در نهایت باید گفت که در سونا شما عرق می کنید، اما کالری قابل توجهی از دست می دهید. وزن کم می کنید، اما در واقع وزن هایی است که بر اثر عرق کردن از دست می دهید و اگر آن را با نوشیدن آب جایگزین نکنید، بدن تان دهیدراته شده و دچار کم آبی خواهید شد.

وزنی که در حین نشستن در یک اتاق پر آب از دست می دهید، کاملاً آب است، آبی که باید به همان سرعتی که کم می کنید جایگزین آن شوید، در غیر این صورت بدن خود را به شدت کم می کنید. در نتیجه کاهش وزن دائمی را برای بدن سخت تر می کند، زیرا هیدراتاسیون یک جزء ضروری در کاهش وزن اضافی است.

اما با ورزش واقعی خیلی بهتر هستید. شما در حین ورزش یک اثر تنظیم کننده واقعی دما و افزایش متابولیک بر روی بدن خود ایجاد می کنید. هنگامی که بدن خود را به سمت فعالیت بدنی شدید سوق می دهید، متابولیسم شما تقویت می شود زیرا تلاش می کند دمای بدن را تنظیم کند، و همه ماهیچه های شما به طور هماهنگ فراخوانده می شوند و ضربان قلب شما افزایش می یابد. که کالری می سوزاند!

بیشتر بخوانید » تفاوت سونا خشک با اتاق بخار

سوزاندن کالری در سونا و خانه

با استفاده ورزش های منظم در خانه یا باشگاه به همراه رژیم غذایی مناسب و استفاده از سونا خشک برای تاثیر بیشتر، می توانید کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید. استفاده از سوناهای خانگی یک راه حل برای بهبود وضعیت روحی و جسمی شماست. استفاده از گرمای مطبوع سونا می تواند درد های عضلانی شما را تسکین دهد و لحظات لذت بخشی را برای شما فراهم کند. برای مشاوره و خرید سونا خشک پرتابل و سونا خشک ثابت با آوا ساحل تیماس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *