فواید سونا برای قلب و بدن

فواید سونا برای قلب

سونا چه فوایدی برای قلب دارد؟

استفاده از سونا تاثیر شگرفی در سلامتی انسان دارد. سونا می تواند بر روح و جسم انسان تاثیر بگذارد. در این مقاله به فواید سونا برای قلب انسان می پردازیم. مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان می دهد که استفاده منظم از سونا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد. این ثابت می کند که فواید سونا برای بدن شما بیش از سم زدایی پوست و بدن است. همچنین مطالعات نشان می دهد که فواید سونا برای قلب هم برای افرادی که مشکلات قبلی و عروقی دارند، و هم کسانی که مشکلات قلب و عروقی ندارند، مفید است. در این جا به چند مورد از فواید سونا می پردازیم.

بهبود وضعیت عروق

شریان های حیاتی انسان با یک لایه به اسم اندوتلیوم پوشش داده شده است. سلول‌های این لایه به عنوان سدی برای سلول‌های خونی عمل می‌کنند. از طرفی ترکیبات متعددی تولید می‌کنند. این ترکیبات به شریان‌ها در مقاومت در برابر لخته شدن خون، انقباض و جلوگیری از تشکیل پلاک کمک می‌کند. ثابت شده است که سونا درمانی عملکرد این سلول ها را بهبود می بخشد و به جریان خون کمک می کند. این یکی از فواید سونا برای قلب است.

کاهش التهاب و حرارت بدن

یکی از فواید سونا برای قلب، کاهش التهاب و حرارت بدن است. هنگامی که غذاهای ناسالم یا فرآوری شده می خورید یا اضافه وزن دارید، خون شما حاوی مولکول هایی است که باعث التهاب می شود. در نهایت منجر به فعال شدن فرآیندهای مخرب می شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده منظم چند هفته ای سونا وضعیت را بهبود می دهد. و در درمان و کاهش سطح این مولکول های مضر موفق بوده است.

بهبود وضعیت آمادگی جسمانی

زمانی که قلب سالم است شما می توانید برای مدت طولانی تری ورزش کنید. همانطور که گفته شد استفاده منظم از سونا سبب ببهود لایه پوششی اندوتلیوم می شود. بهبود وضعیت اندوتلیوم می تواند بر ابعاد مختلف زندگی شما مانند ورزش، فعالیت روزانه، فعالیت های جنسی و… تاثیر بگذارد.

افزایش طول عمر

مطالعه ای روی 129 بیمار مبتلا به مشکلات شدید قلبی انجام شد. این تحقیقات نشان می دهد که افرادی که دو بار در هفته تحت درمان با سونا قرار می گرفتند، وضعیت بسیار بهتری نسبت به بیماران دیگر داشتند. همچنین آمار مرگ و میر در این گروه نسبت به گروه های دیگر بسیار بهتر بوده است.

مجموعه مطالعات انجام شده ابعاد مختلف فواید سونا برای قلب را نشان می دهد. این نشان می دهد که گرمای سونا می تواند تا حد قابل توجهی به بهبود سلامت بیماران قلبی کمک کند. مزایای سونا درمانی در سلامت قلب و عروق هنوز توسط اکثریت مردم شناسایی نشده است. درمان‌های گران‌قیمت بر مزایای سونا به‌عنوان روشی مفید برای تناسب اندام، سایه انداخته‌اند. با توجه به اینکه استفده از سونا خشک خانگی در خانه با بسیار آسان است، دلیلی وجود ندارد که از این درمان مفید و آسان استفاده نکنید.

کلام آخر

مجموعه آوا ساحل تیماس تولید کننده انواع سونا خشک ثابت و سونا خشک پرتابل می باشد. شما می توانید سونا خشک خانگی را در حداقل فضا در اتاق خواب، پارکینگ، زیر شیروانی و … به کار ببرید. برای مشاوره تخصصی و رایگان برای انتخاب و خرید بهترین سونا خشک خانگی  متناسب با فضای خود با متخصصین مجموعه تیماس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *