در سونای خشک چه لباسی باید بپوشید؟

لباس سونا

چه لباسی برای سونا خشک مناسب است؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که در سونا چه لباسی بپوشیم؟ بهترین جنس لباس سونا چیست؟ چرا که سونا یکی از بهترین تفریح هاست. استفاده از سونا سبب می شود تا حال خوبی داشته باشید و لذت ببرید. استفاده از لباس سونا خشک مناسب و تجهیزات لازم می تواند اثر بخشی سونا را چند برابر کند؛ چرا که سونا می تواند تاثیرات خوبی بر پوست، کبد و… بگذارد.

چند گزینه برای انتخاب وجود دارد که برخی از آنها برای سلامتی شما و اثرات سونا بهتر از بقیه هستند. اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه با چه کسی هستید، در یک سونا خصوصی هستید یا عمومی ؟ و مهم تر از همه چه چیزی باعث می شود بیشتر احساس راحتی کنید؟ با برخی از لباس ها هنگام عرق کردن، راحتیتر هستند و برخی نیز اثرات مفید سونا خشک را افزایش می دهند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم کدام لباس سونا را انتخاب کنیم بهتر است؟

آیا می توانم در سونا لباس نپوشم؟

بسیاری از استفاده کنندگان سونا بر این باورند که فنلاندی‌ها، که مخترع و اولین کاربران سونا هستند، این حق را دارند که می‌گویند باید از سونا به صورت برهنه استفاده کرد و لذت برد. اگر بتوانید بدون شکستن هیچ تابویی برهنه در سونا باشید، مطمئناً به شما کمک می کند تا از مزایای کامل سونا بهره مند شوید. اما اگر در یک سونای عمومی هستید و افراد زیادی در اطراف شما هستند، بهتر است لباسی بپوشید که هم راحت باشید هم از مزایای سونا بهره ببرید. در اینجا 6 گزینه لباس وجود دارد که به شما کمک می کند تا از مزایای کامل سونا بهره مند شوید.

برای مطالعه بیشتر » سونا خشک

انتخاب بهترین لباس سونا 

برهنه بودن در سونا بهترین راه برای بهره مندی از مزایای کامل این تجربه است، اما اگر مهمانانی دارید یا در سونا خشک عمومی هستید، برهنه بودن امکان پذیر نیست. اگر به هر دلیلی مجبور هستید تا لباس در سونا بپوشید، باید مطمئن شوید که لباسی که می پوشید ایمن، راحت و سالم است. یکی از گزینه های لباس زیر را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه تنفس می دهد و در عین حال سونا را تمیز و بهداشتی نگه می دارد.

لباس سونا

حوله مناسب

حوله چیزی است که باید در هر جلسه سونا همراه خود داشته باشید، تفاوتی ندارد بخواهید لباس بپوشید یا نپوشید. در اینجا چند نکته برای استفاده از حوله در سونا آورده شده است:

اگر برهنه در سونا استراحت می کنید، از حوله برای نشستن یا دراز کشیدن استفاده کنید تا از نیمکت در برابر عرق، میکروب ها و باکتری ها محافظت کنید. برای بهترین نتیجه و راحتی، یک حوله نرم، سبک و نخی برای پوشیدن انتخاب کنید. یک حوله سنگین از تعریق کافی شما جلوگیری می کند و اثرات مفید سونا را محدود می کند. یک حوله عرق شما را جذب کرده واز گسترش باکتری ها در سونا جلوگیری می کند.

همچنین به شما کمک می کند تا فضا را تمیز نگه دارید، که در فضاهای عمومی قابل توجه است و در سونای خصوصی صرفه جویی در زمان می کند، زیرا زمان لازم برای تمیز کردن سونا را کمتر می کند.

از حوله ای با پارچه های پی وی سی یا مقدار زیاد پلاستیک دارند، استفاده نکنید. پنبه خالص بهترین و سالم ترین انتخاب برای پوشیدن در سونا است.

لباس شنا 

اگر اولین فکری که در مورد لباس شنا در سونا داشتید، لباس شنایتان بود، در مسیر درستی قرار دارید، اما چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از پوشیدن هر لباس شنای قدیمی برای رفتن به سونا، از آنها آگاه باشید. پوشیدن نوع مناسب مایو ضروری است.

از لباس شنای ساخته شده از PVC یا اسپندکس استفاده نکنید. در این پارچه ها پوست شما نمی تواند نفس بکشد و بدن شما گرمای زیادی را حفظ می کند و به درستی عرق نمی کند. این می تواند باعث کم آبی یا ناراحتی شود. پارچه‌های PVC می‌توانند در دمای بالا نرم شوند یا شروع به ذوب شدن کنند، که علاوه بر سوزاندن پوست شما، می‌تواند بخارات سمی را در هوا آزاد کند.

لباس شنای ساخته شده از مواد طبیعی را انتخاب کنید که در صورت امکان گشاد باشد تا جریان هوا و تنفس بهتری داشته باشد. مایو با تزئینات فلزی یا جواهرات انتخاب نکنید و از لباس های آویزان خودداری کنید. این تزئینات ممکن است زیبا به نظر برسند، اما می توانند در سونا بسیار داغ شوند و پوست شما را بسوزانند.

پنبه بهترین گزینه است

اگر پیدا کردن یا انتخاب لباس شنای مناسب برای سونا کار دشواری به نظر می رسد، یک جایگزین بسیار ساده تر، ایمن و سالم تر وجود دارد، فقط پنبه بپوشید. پنبه توانایی شما را برای تعریق محدود نمی کند و پوششی را که برای احساس راحتی در سونا نیاز دارید را برای شما تامین می کند.

برای پوشیدن در سونا اقلام خالص یا پنبه ای بالا انتخاب کنید، مانند تی شرت بزرگ، روکش نخی، شلوار یوگا گشاد، یا شورت سبک و راحت و تاپ.  اطمینان حاصل کنید که لباس نخی انتخابی شما گشاد است و اجازه می دهد هوا به خوبی روی پوست حرکت کند.

پنبه پارچه ای مناسب برای استراحت در سونا است، زیرا امواج گرمای اضافی را جذب می کند و به پوست اجازه می دهد به درستی نفس بکشد. حتی اگر نخی هستند، از پوشیدن هر گونه لباس تنگ از جمله لباس زیر خودداری کنید. هر لباس زیری که در سونا استفاده می شود باید گشاد، قابل تنفس و بدون سیم باشد. قبل از ورود به سونا از تمیز بودن لباس خود اطمینان حاصل کنید. هرگونه کثیفی یا گرد و غبار محبوس شده در لباس شما ممکن است توسط هوای گرم آزاد شود و بهداشت فضای سونا را کاهش دهد. حوله خود را همیشه همراه داشته باشید، حتی اگر آن را نپوشیدید.

برای مطالعه » تاثیر سونا خشک بر کاهش وزن

کفش های حمام بپوشید

اگر در مورد پابرهنه بودن در یک مکان عمومی یا حتی در خانه در سونای خصوصی خود سوال دارید، جواب پوشیدن یک جفت کفش دوش هیچ ضرری ندارد. کفش های معمولی را در سونا نپوشید، با این کار فقط آلودگی و میکروب ها را گسترده می کنید و پاهای شما نمی توانند به درستی نفس بکشند. این کار شما را بیش از حد گرم می کند و باعث ناراحتی شما می شود و در عین حال مزایای سلامتی سونا را به حداقل می رساند.

یک جفت کفش حمام تمیز سونا را تمیز نگه می دارد، به پاهای شما اجازه تنفس می دهد و از شما در برابر هر گونه باکتری که ممکن است در سونا کمین کرده باشد، مانند پای ورزشکار، محافظت می کند.

اگر در سونا تنها نیستید مراقب اطرافیان خود باشید، پاها یا کفش های خود را نزدیک جایی که فرد دیگری نشسته است قرار ندهید، زیرا این فقط رفتار بد است.

در سونای چه چیزی را نباید بپوشم؟

لباس کثیف

لباس های کثیف نپوشید گرما ممکن است باعث شود کثیفی از پارچه جدا شود و وارد هوا شود. این می تواند باعث ایجاد جوش های پوستی شود و میکروب ها را پخش کند.

لباس سونا

لباس ورزشی

لباس های ورزشی نپوشید. لباس های PVC یا اسپندکس از جریان هوا جلوگیری می کند و می تواند مواد شیمیایی را در دمای بالا در هوا آزاد کند.

استفاده از طلا و جواهرات

تمام جواهرات را قبل از ورود به سونا بردارید. فلز می تواند در سونا بسیار داغ شود و پوست شما را بسوزاند.

عدم استفاده از وسایل آرایشی و لوسیون ها

همیشه با پوست تمیز به سونا بروید. لوسیون ها و لوازم آرایش منافذ را می بندد و از تعریق صحیح شما جلوگیری می کند و هنگام عرق کردن، سونا را به هم می زند.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند خود را بردارید. ساعت‌های ورزشی و ساعت‌های هوشمند به گرما بسیار حساس هستند و می‌توانند به دمای بالاتر داخل غرفه سونا واکنش بدی نشان دهند.

لباس سونا

یهترین پوشش سونا

دانستن اینکه در سونای مادون قرمز چه بپوشید ایمنی، سلامت و راحتی شما را در طول جلسات تضمین می کند. حوله خود را همیشه در سونا همراه داشته باشید، چه آن را بپوشید و چه نپوشید، زیرا این کار به شما کمک می کند تا تمیزی سونا را حفظ کنید. اگر باید در سونا لباس بپوشید، حوله یا لباس نخی گشاد خود را بپوشید. لباس نخی باعث بهبود گردش هوا در سطح پوست می شود.

گنجاندن انواع لباس و لوازم جانبی مناسب می تواند به کاهش وزن سریعتر و موثرتر در هنگام استفاده از سونا کمک کند. کت و شلوار سونا یا کمربند سونا بپوشید تا در کاهش وزن به شما کمک کند. اگر در حال انتخاب یک سونا خانگی برای خانه خود هستید، توصیه های ما را در نظر داشته باشید، زیرا این به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای سونایی بگیرید که مناسب شما و نیازهای شما باشد.

مجموعه ی آوا ساحل تیماس تولید کننده انواع سونا خشک ثابت و سونا خشک پرتابل (متحرک) ، اجرای انواع روف گاردن و…. می باشد. برای مشاوره برای خرید بهترین سونا خانگی با مشاوران و متخصصان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *