اتوماسیون سونا خانگی

اتوماسیون سونا خانگی

اتوماسیون سونا خانگی چگونه انجام می شود؟

تصور کنید که یک روز طولانی و پر استرس در محل کار را به پایان رسانده اید و به سمت خانه حرکت می کنید. در میان راه، گوشی خود را بیرون می آورید، یک برنامه را باز می کنید و سونا خشک خانگی خود را فعال می کنید. با شروع رانندگی به سمت خانه، تقریباً می‌توانید احساس کنید که استرس از قبل از بین می‌رود؛ زیرا می‌دانید که تا رسیدن به خانه، دمای سونا شما در دمای دلخواه خواهد بود. و شما می‌توانید از مزایای اتوماسیون سونا خانگی بهره ببرید. خوشحال خواهید شد که بدانید تقریباً هر چیزی که می توانید در خانه خود به صورت خودکار انجام دهید، از سنسورهایی که نور را کنترل می کنند تا کنترل آب و هوا گرفته تا سیستم صوتی خود را، می توانید در اتوماسیون سونای خانه نیز استفاده کنید.

نکته مراقبت از سونا

ممکن است شما سونا خود را در اقامتگاه دیگری نگهداری می کنید. در این صورت فقط چند هفته در سال به آن سر میزنید مانند خانه های ییلاقی ، ویلا و… . اتوماسیون سونا خانگی یکی از بهترین راه حل برای شماست!

چرا که یکی از بهترین روش های نگهداری سونا، استفاده منظم از سونا است. درست مانند وسیله نقلیه‌ای که باید گه گاه راه‌اندازی شود و استفاده شود تا به خوبی کار کند. روشن کردن سونا حداقل یک بار در هفته به خشک نگه داشتن آن، جلوگیری از تشکیل کپک‌ها و ماندگاری کمک می‌کند.

در این مقاله، تمام راه‌هایی را که می‌توانید سونای خانه را خودکار کنید، به شما معرفی می‌کنیم. بدیهی ترین ایده برای خودکار کردن سونا، اتوماسیون تنظیم دما است. این تنها یکی از هزاران کاریست که می توانید انجام دهید.

ایده های برتر برای هوشمند سازی سونا خانگی

اولین ایده اتوماسیون سونا خانگی بخاری برقی

استفاده از بخاری یا هیتر کنترل از راه دور ه از طریق وای فای کنترل می شوند. این هیترها در ظرفیت های مختلفی می توان تهیه کرد. این دستگاه ها دارای برنامه اختصاصی هستند که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

دما

خودکارسازی دمای سونا یکی از بدیهی ترین انتخاب ها در مورد گزینه های اتوماسیون سونا خانگی است. این سناریو را تصور کنید که زمستان است و بیرون هوا به شدت سرد است. شما می خواهید یک جلسه سونا داشته باشید، اما واقعاً نمی خواهید فقط برای لذت بردن از یک جلسه دو بار بیرون بروید.

بنابراین، به جای اینکه کتاب خوبی را که می‌خوانید کنار بگذارید یا بازی را که با دخترتان انجام می‌دهید متوقف کنید تا آن را جمع کنید و به سوی محل سونا بروید تا آن را روشن کنید. می‌توانید در خانه‌تان راحت بمانید و فقط از تبلت یا تلفن خود استفاده کنید تا آن را روشن کنید تا شروع به گرم کردن کند. این گزینه واقعا جذاب و راحت است و مخصوصاً اگر سونا شما در جایی قرار داده شده باشد که برای رسیدن به آن کمی پیاده روی نیاز دارد، مفید است.

همه ما در دوران کودکی یاد گرفتیم که گرما بالا می رود؛ این بدان معناست که سقف (و هر سنسور دمای نزدیک سقف) همیشه چند درجه گرمتر از نیمکت‌ها خواهد بود. این عدم تعادل می تواند دقت تنظیم دما سونا را کاهش دهد. برای رفع این مشکل می توانید از چند سنسور دما در سقف و نیمکت های سونا استفاده کنید.

سیستم صوتی

گوش دادن به موسیقی، پادکست یا صداهای آرامش‌بخش، واقعاً می‌تواند لذت استفاده از سونا را افزایش دهد. اگر سونای شما دارای بلندگو باشد، کنترل خودکار موسیقی امری ضروری است. برای سونا باید از بلندگوهایی که بر پایه بدنه های پلاستیکی ساخته شده اند و در برابر آب و هوای مرطوب مقاوم هستند، استفاده کنید. برای انتخاب و خرید میزان رطوبت و دما سونا را در نظر بگیرید.

ایمنی

ایمنی سونا از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر بخاری‌های سونا، معمولا هیترها دارای سنسوری هستند؛ که در صورت رسیدن به دما بالا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری می کنند.

یک قفل ایمنی کودک از روشن کردن تصادفی گرما توسط کودک جلوگیری می‌کند و یک زمان نیز در آن گنجانده شده است. همچنین با استفاده از حسگرها در سراسر سونا، محافظت در برابر گرمای بیش از حد را فراهم می کند. اگر گرمای بیش از حد را حس کرد، از طریق خاموش شدن خودکار محافظت می‌شوید.

برای مطالعه بیشتر » خرید سونا خشک

روشنایی

نورپردازی می تواند یکی از بهترین گزینه ها در اتوماسیون سونا خانگی باشد. اکثر سوناها در حال حاضر با گزینه های مختلف نورپردازی سرگرم کننده مانند نوارها یا نوارهای LED، پنل های های نور چند رنگ که اغلب در سوناهای مادون قرمز یافت می شوند ارائه می شوند.

اگر از نوارهای LED خاص استفاده ‌کنید، می‌توانید چراغ‌های داخل سونا را طوری برنامه‌ریزی کنید که روشن شوند در حالی که چراغ‌های بیرون سونا خاموش می‌شوند و سپس، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که پس از گذشت 10، 15 یا 20 دقیقه، چراغ بیرون به طور خودکار روشن شود و چراغ های سونا خاموش شوند.

نوارهای LED رنگارنگ به شما امکان می دهد رنگ را نیز انتخاب کنید. این ممکن است برای کسانی که به نور رنگی علاقه مند هستند، جالب باشد. کروموتراپی فرآیند بازگرداندن تعادل به بدن از طریق رنگ است. مفهوم این است رنگ‌های خاص می‌تواند فرکانس‌هایی را تنظیم کند که سلامت و آرامش را بهبود بخشد.

محل نصب نوارهای نور LED زیر نیمکت های سونا را در نظر بگیرید تا درخشندگی ظریف و محیطی دنج ایجاد کنید.

چگونه برای اتوماسیون سونا خود برنامه ریزی کنیم؟

اگر هنوز سونا خانگی ندارید، اکنون بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی برای اتوماسیون سونا خانگی است. به خاطر داشته باشید که اتوماسیون دمای سونا فقط با سوناهایی با بخاری برقی کار می کند. بنابراین، هنگامی که سونا خود را خریداری میکنید ، مطمئن شوید که یک سونا با بخاری برقی انتخاب می کنید. با این حال، اگر فقط به دنبال نورپردازی یا اتوماسیون صدا هستید، بدون توجه به نوع بخاری سونا که استفاده می کنید، باید بتوانید این کار را انجام دهید.

برای اتوماسیون سونا باید از برق کشی ساختمان مطمئن باشید و به موارد زیر توجه کنید:

  • بخاری سونا (جریان ولتاژ بالا)
  • سطح لمسی (این صفحه کنترل است و در دیوار سونا تعبیه شده است. در محل هر “نقطه لمسی” باید یک سوراخ در دیوار ایجاد شود.
  • نورپردازی
  • سوئیچ ایمنی
  • بلندگوها
  • فن/تهویه

کلام آخر

اتوماسیون سونا خانگی مزایای فراوانی دارد. راحتی و ایمنی شما را افزایش می دهد. بنابراین اگر به دنبال یک سونا خانگی هستید که بتوانید آن را هوشمند سازی کنید، بخاری های برقی تهیه کنید. برای مشاوره و خرید با مجموعه آوا ساحل تیماس تولید کننده انواع سونا خشک ثابت، سونا خشک پرتابل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *