اسپا چیست؟ انواع اسپا کدامند؟

انواع اسپا

تاریخچه اسپا

در این مقاله قصد داریم تا به انواع اسپا، تاریخچه اسپا بپردازیم. هنوز پاسخ روشنی برای اینکه کلمه اسپا در مراقبت های بهداشتی از کجا آمده است وجود ندارد. اما دو نظریه اصلی در مورد ریشه شناسی این اصطلاح وجود دارد که در زیر آمده است:

گفته می شود که آبگرم مخفف کلمه لاتین Salus per aquam یا Sanitas per aquam است که به معنای “سلامتی از طریق آب” است.”.همچنین، برخی معتقدند که کلمه اسپا از نام شهری در بلژیک گرفته شده است که در آن چشمه آب گرم در قرن چهاردهم کشف شد.

با این حال، بسیاری از مردم اسپاهای سنتی را با حمام های رومی مرتبط می دانند. شواهد به دست آمده از درمان های آبگرم نشان می دهد که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. در آن زمان مردم به شدت به قدرت شفابخش آب های معدنی اعتقاد داشتند.

در سال 1326 یک آهنگر چیره دست، چشمه های معدنی را در بلژیک کشف کرد. از آن زمان در اطراف این چشمه ها یک استراحتگاه تفریحی و درمانی ایجاد شد.

از این پس، اصطلاح «آب‌گرم» به هر نوع استراحتگاهی که در نزدیکی چشمه‌های طبیعی یا معدنی قرار دارد اطلاق می‌شود. پس از آن خدمات اسپا نه تنها در اروپا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان رشد کرد و روز به روز بر محبوبیت آنها افزوده شد.

خدمات اصلی اسپا چیست؟

امروزه می توانید انواع خدمات اسپا را دریافت کنید که بیشتر شامل خدمات زیبایی و سلامت می باشد. خدمات معمول اسپا شامل مانیکور، فیشال، پدیکور و ماساژ است. خدمات مراقبت از صورت و بدن و خدمات زیبایی در اسپاها در سراسر جهان رایج است.

اگر می خواهید برخی از محبوب ترین اسپاها را امتحان کنید، می توانید اینها را امتحان کنید:

اسپا شیر و عسل : ترکیبی از شیر و عسل روی بدن و باعث نرمی و لطافت پوست می شود..

اسپا شکلات : شکلات حاوی مواد معدنی مختلف است و به رشد سلول های پوست کمک می کند.

اسپا ملایم : راهی بسیار آرامش بخش برای خلاص شدن از شر خستگی روزمره. آبگرم پوست را شاداب و نرم می کند.

اسپا سیرن: نوعی آبگرم که در آن از اسکراب های حاوی ماسه و نمک استفاده می شود. این اسپا برای پوست های خشک و زبر خوب است.

اسپا بدن : یک آبگرم ایده آل که از کرم های مخصوص برای آرامش و بازسازی پوست استفاده می کند.

اسپا دست: اگر می خواهید یک پکیج کامل برای داشتن دستانی زیبا و ظریف داشته باشید، این یکی را امتحان کنید.

اسپا پا: اگر به دنبال پاهای نرم و لطیف هستید، اسپای پا گزینه ایده آلی است که نواحی ناهموار را تمیز می کند..

انواع اسپا چیست؟

شما می توانید انواع مختلف اسپا را در مکان های مختلف تجربه کنید. از استراحتگاه های لوکس، اسپاهای روزانه، و اسپاهای پزشکی. این روزها خدمات اسپا در سراسر جهان در دسترس است.

آبگرم روزانه

اسپاهای روزانه، مکان هایی هستند که فقط برای استفاده از خدمات به آنها می روید، اما محل اقامتی وجود ندارد. برخی از هتل ها و استراحتگاه ها می توانند امکانات آبگرم روزانه را ارائه دهند. این نوع اسپا معمولاً خدمات صورت، ماساژ و سایر خدمات آرایشی را ارائه می دهد. شما معمولاً اسپاهای روزانه را در مراکز شهرها و مناطق مسکونی خواهید یافت که خدمات پزشکی را به مشتریان محلی ارائه می دهند.

هتل اسپا

یکی از محبوب ترین انواع اسپاهایی که مردم به دنبال آن هستند، به خصوص زمانی که به مقصدی سفر می کنند. اسپاهای هتل همانطور که از نامشان پیداست در بسیاری از هتل های مجلل قرار دارند و خدمات متنوعی ارائه می دهند.

این اسپاها به مهمانان هتل و معمولاً عموم مردم خدمات ارائه می دهند. امکانات این اسپاها می تواند فراتر از آب درمانی معمول باشد. این شامل استخرها و حمام های حرارتی به عنوان بخشی از سرگرمی های هتل است.

اسپا محل اقامت

اسپاهای مقصد یک پله بالاتر از هتل اسپا هستند. آنها با کیفیت ترین امکانات آبگرم، استخرهای آب درمانی، جکوزی و اتاق بخار و … را در محیط های زیبای ساحلی ارائه می دهند. اسپاهای اقامتی برای استفاده روزانه مهمانان در هتل ها یا استراحتگاه ها در دسترس هستند، اگرچه برخی از آنها برای رزرو خدمات اسپا برای عموم آزاد هستند. کیفیت امکانات و خدمات این نوع آبگرم به خصوص در اقامتگاه های مجلل بسیار بالاست.

اسپا توچال

استراحتگاه های اسپا بسیار شبیه به مقصد اسپا هستند. تفاوت اصلی بین دو اسپا این است که اسپاهای استراحتگاه اغلب بر سلامت و تندرستی تمرکز دارند. برخی نیز برنامه های کاهش وزن و تناسب اندام را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به دلیل رژیم های سم زدایی محبوب هستند. مدت اقامت شما در استراحتگاه آبگرم ممکن است در آخر هفته ها یا حتی تا چندین متفاوت باشد.

اسپاهای پزشکی

همچنین می توانید از انواع اسپاهای پزشکی یا Medi-Spas که خدمات پزشکی ارائه می دهند استفاده کنید. بسته به روش، اسپاهای پزشکی باید تحت مدیریت یا حداقل تحت نظارت یک پزشک متخصص باشد. اسپاهای پزشکی تمرکز ویژه ای بر درمان های ضد پیری دارند. این اسپاها بیشتر پزشکی هستند و خدماتی مانند سم زدایی، بهینه سازی متابولیک، بهینه سازی چربی سوزی، کاهش وزن پزشکی و … را ارائه می دهند.

اسپا برای درمان یا سرگرمی؟

بستگی به شما و نیاز شما دارد. می توانید از خدمات اسپا به عنوان یک درمان استفاده کنید یا فقط آن را برای تفریح ​​در هتل، استراحتگاه و … امتحان کنید. این می تواند هدف زیبایی یا سلامتی باشد. فقط آن را در یک مرکز قابل اعتماد با چند درمانگر مجرب امتحان کنید.

آوا ساحل تیماس تولیدکننده انواع سونا خشک خانگی و سونا خشک ثابت می باشد. برای مشاوره تخصصی و سفارش سونا خشک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *