آنچه باید درباره ی تاثیر سونا خشک بر دیسک کمر بدانید!

تاثیر سونا خشک بر دیسک کمر

آیا استفاده از سونا خشک بر دیسک کمر موثر است ؟

دیسک کمر چیست؟ فتق یا دیسک کمر زمانی اتفاق می‌افتد که پارگی دیسک بین مهره‌ای به قسمت مرکزی نرم‌تر اجازه می‌دهد تا از کنار حلقه‌های خارجی آسیب‌دیده ستون فقرات بیرون بزند. اغلب اوقات فتق ناشی از سن بالا است. دژنراسیون با افزایش سن یکی از عوامل اصلی ایجاد فتق است. با این حال، اغلب دیسک در حین بلند کردن آسیب می بیند یا تحت فشار بسیار زیاد قرار می گیرد. فشرده سازی عصب باعث درد شدید می شود که اغلب نیاز به درمان دارد. در این مقاله تاثیر سونا خشک بر دیسک کمر را بررسی می کنیم.

گزینه هایی برای درمان دیسک کمر

به اکثر بیماران مبتلا به فتق دیسک و دیسک کمر هستند درمانی پیشنهاد می شود که شامل هیچ جراحی تهاجمی نمی شود. درمان های اصلی پیشنهاد شده عبارتند از: آرام سازی، مسکن، فیزیوتراپی و ورزش. در حالی که مسکن ها ممکن است درد را کاهش دهند، اما می توانند با عوارض جانبی متعدد و احتمالاً اعتیاد خطرناک باشند. ساده ترین راه برای تسکین درد ناشی از فتق دیسک و دیسک کمر، گرمای آرام بخش است.

چرا خوردن مسکن کار درستی نیست؟

وقتی صحبت از درمان درد به عنوان یک علامت به میان می آید، مسکن ها دارای اشکالات متعددی هستند. اول و مهمتر از همه، مسکن ها برای بسیاری از بیماران اعتیادآور هستند و استفاده مکرر می تواند منجر به سوء استفاده از این محصول شود. خطر اعتیاد ارزش نتیجه را ندارد، به خصوص زمانی که راه های دیگری برای کاهش درد وجود دارد. دلیل بعدی عوارض جانبی گسترده ای است که اغلب با مسکن همراه است. بسیاری از داروها تا حدی از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. این می تواند باعث خونریزی خفیف تا متوسط، داخلی و خارجی شود. این داروها می توانند باعث ایجاد زخم معده ، اختلال در عملکرد کلیه و آسیب به روده ها شوند.

برای مطالعه بیشتر » سونا خشک

تاثیر سونا خشک بر دیسک کمر

یکی از علائم اصلی فتق دیسک درد عصب سیاتیک است .درد اغلب می تواند طاقت فرسا باشد و بیمار را با شدت آن درگیر کند. درد در بسیاری از موارد از ناحیه کمر به سمت پا تابش می کند. سونای مادون قرمز گرمای آرامش بخشی ایجاد می کند که تنش ناشی از درد سیاتیک را کاهش می دهد. بدون درمان، بهبودی از درد چندین هفته طول می کشد. کاهش درد با گرما روشی هوشمندانه برای درمان علائم ناشی از دیسک است.

استفاده از ماهیچه هایی که در غیر این صورت نمی توان آنها را حرکت داد.

در حالی که بیماران از درد شدید در ناحیه تحتانی کمر رنج می‌برند، اغلب نمی‌توانند بدون کمک تمرین کنند یا حتی در فیزیوتراپی شرکت کنند. عضلات پشت از درد سفت و دردناک می شوند که این نتیجه را ایجاد می کند. استفاده از سونا خشک و سونای مادون قرمز یکی از موفق ترین راه ها برای شل کردن عضلات سفت و تسکین درد آنها است. با این درمان تا علامت، بیمار می تواند در ورزش و فیزیوتراپی شرکت کند. مفاصلی که به دلیل عدم استفاده در هنگام بی حرکتی بیمار قفل می شوند را می توان با سونا نیز بهبود داد. گرمای آرامش بخش سونا نه تنها بر عضلات بلکه بر روی مفاصل نیز تاثیر می گذارد. با کاهش التهاب مفاصل شل می شوند. این باعث افزایش دامنه حرکتی می شود.

برای مطالعه بیشتر » چه کسانی نباید از سونا استفاده کنند؟

در سونا ورزش کنید

تمرین در سونا را می توان در درمان های کوتاه پنج دقیقه ای توصیه کرد. افزایش انعطاف پذیری مفاصل و ماهیچه ها دامنه حرکتی بیشتری را امکان پذیر می کند. این به درد ها که اغلب با دیسک کمر تجربه می شوند، بهبود می یابد. کاهش درد ستون فقرات نیز به دلیل گرما راحت تر خم می شود. حرکات کششی کلیدی برای اطمینان از اینکه اعصاب تحت فشار قرار نمی گیرند.

کاهش استرس ناشی از لیز خوردن دیسک

لغزش دیسک علاوه بر درد و التهاب به تنهایی می تواند آسیب بیشتری نیز وارد کند. سطح استرس در بیمارانی که از درد رنج می برند دو برابر بیشتر از افرادی است که درد خود را به درستی مدیریت نمی کنند. سونا برای کاهش استرس و پمپاژ خون عالی است. گرمای آرام بخش بیمار مبتلا به درد را آرام می کند.

سونا جریان خون را افزایش می دهد.

سونا با افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده به درمان دیسک کمر کمک می کند. افزایش دما باعث می شود بدن به طور طبیعی سرعت جریان خون را افزایش دهد. این باعث افزایش سرعت رسیدن اکسیژن به عضلات و مفاصل کمر می شود. آسیب با افزایش گلبول های سفید خون که کلیدی در روند بهبود هستند، بهتر می شود.

خطرات سونا چیست؟

خطر استفاده از سونا برای درمان کمر درد بسیار کم است. همیشه از سونا در زمان مناسب استفاده کنید. برای جلوگیری از هرگونه عارضه باید دوره های زمانی کوتاه رعایت شود. سعی کنید هر بار بیش از 20 تا 30 دقیقه را در داخل خانه نگذرانید. بیمارانی که دیسک لیز خورده را با سونا درمان می کنند باید مقدار زیادی آب بنوشند تا از هر گونه خطر کم آبی بدن جلوگیری شود. بیمارانی که اخیراً پس از حمله قلبی بهبود یافته اند، نباید از سونا به عنوان درمان استفاده کنند. همیشه قبل از استفاده به عنوان درمان با پزشک مشورت کنید.

جکوزی برای دیسک کمر

یکی از راه هایی که ممکن است بتوانید درد کمر خود را کاهش دهید این است که زمان خود را در وان آب گرم بگذرانید. ترکیبی از گرما، شناوری و جت های ماساژ در وان آب گرم می تواند به آرامش عضلات کمک کند و باعث تسکین موقت عضلات پشت می شود. با استفاده کوتاه و منظم به مدت حدوداً بیست دقیقه هر روز، شرایط دیسک کمرتان بهبود خواهد یافت

کلام آخر

شرکت آوا ساحل تیماس تولید کننده انواع سونا خشک خانگی، سونا خشک پرتابل و سونا خشک ثابت است. سونا خشک تاثیر بسزایی بر روی ارگان های مختلف دارد. و به عنوان روشی برای تسکین کمر پیشنهاد می شود. در این مقاله به تاثیر سونا خشک بر دیسک کمر پرداختیم. امید است این مقاله برای شما مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات و مشاوره جهت خرید انواع سونای خشک و یا اجرای انواع روف گاردن با مشاورین مجموعه تیماس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *